lördag 15 augusti 2009

Gift!

När jag och P åkte på semester i somras tillsammans med min mamma och hennes man passade vi på att gifta oss. Ingen visste det innan även om min syster och mamma anat att vi skulle göra det men då i samband med vår fest den 12 september. Jag och P fyller båda 35år i år, jag i juli och han i september. Vi bestämde oss för att ha en stor 70-års fest och hyrde en lokal ute på landet. När vi skulle börja planera festen insåg vi hur mycket det var att göra och då bestämde vi oss för att slå ihop det med en bröllopsfest, vi hade ändå tänkt att gifta oss någon gång och att då bjuda in samma människor igen och fixa allt runt omkring........ Nej detta var en bra lösning.

Vi berättade inget för mamma och hennes man förren vi kommit till Luxor. Mammas första kommentar var typsikt kvinnlig: "men vad ska jag ha på mig?" Sen efter en vecka åkte vi till Kairo och gifte oss på svenska ambassaden, de hade ordnat det så otroligt fint!!! Bilder kanske kommer senare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar