fredag 9 januari 2009


Har varit ledig idag, så skönt! Jag var nog inte helt frisk efter julens förskylning så det var jobbigt de två dagarna jag jobbade. Jag och katterna myste hela dagen (Eirkurr på bild) innan lillebror kom och lämnade min bil som han var snäll och besiktigade åt mig som tack för att han fick låna bilen ett tag. Inga kort gjorda idag men jag gjorde lite LO-skisser iallafall så lite produktiv var jag samt att jag stickade klart två vantar.
Jag fick reda på för ett tag sen att jag kommit in på den kursen som jag verkligen vill läsa, svenska som andra språk. När jag läste litteraturlistan fick jag lite panik, flerra av böckerna förstår jag inte ens titeln på. Jag kan gissa mig till vilket ämne det handlar om (sva) men inget mer. Trodde att jag läst ne del inom detta ämne och skulle förstå en del iallfall. Mitt mål är att ta en magisterexamen i sva, det enda jobbiga blir en magisteruppsats till. Den förra magisteruppsatsen blev så där, är inte nöjd och tyvärr var det i ett helt annat ämne (specialpedagogik) så jag kan inte bygga ut den. Nu är det väl ungefär ett år innan jag ska skriva den så jag har lite tid på mig att tänka.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar